Communicatietip voor bedrijven nr. 7 | geheel van een huisstijl
Een huisstijl is niet alleen maar een logo, wat kleurtjes en een greep van DaFont. Het gaat om alles wat je doet. Je huisstijl is het zichtbare innerlijk van je bedrijf!
Er is een groot misverstand dat een huisstijl alleen bestaat uit logo, briefpapier, visitekaartjes en de kleuren op de website. Een huisstijl die ontstaat uit een logo, Ok dat is een basis, maar kan veel duidelijker, vetter en leuker. Het woord huisstijl is ook een beetje zwakjes. In het engelse kennen ze “house style”, en nee dan is het geen muziekgenre, maar gebruiken ze meer het woord corporate identity. De bedrijfsidentiteit. Deze benaming gaat een stuk verder dan alleen stijl, omdat het zich naast presentatie richt op wie je BENT, wat je doet en hoe je je opstelt. Laat zien wie je écht bent en voer je huisstijl door in ALLES, maar dan ook echt ALLES wat je doet en maakt. Een goede huisstijl is namelijk het zichtbare innerlijk van je bedrijf.
Deze video is eerder gepost op Instagram en Facebook
Ga naar communicatietip 8: Bart over voldoening
Ga naar communicatietip 6: Een video is geen video
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!