Hoeveel zijn jouw identiteit en visie waard?
Wat is een huisstijl voor jou? Zie jij het belang van een goede huisstijl en ben je bereid om jouw waarde ook te laten vertalen in een goed woord- en/of beeldmerk in combinatie met diverse communicatiemiddelen? Of is een huisstijl voor jou iets wat er gewoon bij hoort?
Vraag & Investering
De afgelopen tijd denk ik veel na over het belang van een goede huisstijl. Als vormgever is dit een onderwerp dat mij bezighoudt. Zowel in mijn hoofd als de uitwerking ervan ;-).
Bart en ik hebben ons onlangs ingeschreven bij verschillende websites voor ontwerpwedstrijden. Wat ons hierbij vooral opvalt, is wat bedrijven ervoor over hebben om zichzelf goed te presenteren. Naast de ontwerpwedstrijden krijgen we vaak de vraag om een volledige huisstijl te maken voor een kleine vergoeding. Vol verwondering en ook met enig ongeloof verbaas ik mij hier nog steeds over.
Werkelijke waarde van je huisstijl
Heb je enig idee hoeveel jij en jouw visie waard zijn?! Ik snap dat je als beginnende ondernemer meestal niet een dik starterskapitaal hebt en toch graag een huisstijl wilt hebben. Je moet echter ook weten dat de waarde van jouw identiteit en jouw visie een investering waard is. Een huisstijl gebruik je niet omdat er nou eenmaal een logo’tje bij hoort. Een huisstijl heeft een grote meerwaarde voor jouw bedrijf en/of voor jou als individu. Een huisstijl hoort de afspiegeling te zijn van wie jij bent en wie jij wilt zijn, met daarin jouw visie verweven. Het moet compleet bij de organisatie passen. De huisstijl ís je bedrijf.
“Een goede huisstijl is de perfecte afspiegeling van wie jij bent en wie jij wilt zijn. Het hoort authentiek te zijn en JOU te verkopen.”
Wees je bewust wat de kracht is van een goede huisstijl.
Wie ben jij werkelijk?
Bedenk daarnaast ook goed wat bij jou, jouw organisatie en/of product past. Een fris, dynamisch en jong logo roepen is niet genoeg. Deze kenmerken zeggen aan de ene kant heel veel, maar ook weer niks. Ten eerste betekent elk woord voor iedereen weer iets anders en is dus op verschillende manieren te interpreteren. Ten tweede, wat ik al benoemde, willen veel bedrijven de uitstraling van jong, fris en dynamisch, maar zijn dit werkelijk jouw speerpunten en waarden. Wie ben jij werkelijk en waar sta jij voor?
Dit is precies wat ons werk interessant maakt: het unieke van jou naar boven brengen. Natuurlijk willen wij als ontwerpers prachtige dingen maken, maar dat is niet de essentie. Wat wij maken moet ook daadwerkelijk effect hebben. Jouw huisstijl moet JOU verkopen niet een algemeen verlangen van jong, fris en dynamisch.
Dus kom binnenkort langs voor een kop verse koffie of thee, met een koekje erbij 😉 Dan kijken we samen wat wij voor jou kunnen betekenen om JOU te verkopen.
“Compleet gek van video, grafisch ontwerp en al de mooie creaties die in deze moderne tijd gemaakt worden. Voor NOBLY | Communicatie & Reclame wil ik voornamelijk bezig zijn met bedrijven die iets goeds willen doen in deze wereld en is het mijn missie om bedrijven en mensen te inspireren en te activeren dat ze invloed hebben op de plek waar ze staan. Onderscheidende communicatie kan helpen je meer impact te geven.”
“Compleet gek van video, grafisch ontwerp en al de mooie creaties die in deze moderne tijd gemaakt worden. Voor NOBLY | Communicatie & Reclame wil ik voornamelijk bezig zijn met bedrijven die iets goeds willen doen in deze wereld en is het mijn missie om bedrijven en mensen te inspireren en te activeren dat ze invloed hebben op de plek waar ze staan. Onderscheidende communicatie kan helpen je meer impact te geven.”
Trackbacks & Pingbacks
[…] hebben het al eerder geroepen, maar blijven het zeggen: “Je huisstijl vertegenwoordigt de gehele organisatie.” Een organisatie is namelijk ook een persoon. Er zijn teveel bedrijven die […]
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!