Communicatietip voor bedrijven nr. 10 | Waarom tekst altijd relevant zal blijven
WRITTEN TEXT IS FOREVER. Tekst evolueert mee met de videotrend, maar bepaalt nog steeds inhoud. Zonder tekst geen video.
Video zal teksten schrijven niet vervangen. Ook ik roep vaak dat een video kijken makkelijker is dan een lapje tekst lezen. Wat video doet is dezelfde boodschap van geschreven tekst anders overbrengen. Dat betekent niet dat ik de tekst die ik in deze NOBLY Tip zeg spontaan eruit knal. Ik heb een tekst geschreven die ik wil zeggen. Een korte speech eigenlijk.
De manier van schrijven wordt flink beïnvloed door de populariteit van online video. We kunnen de tekst van een blog niet direct kopiëren voor een goede vlog. Spreektaal is echt anders dan een leestekst. De tekstschrijver blijft dus altijd bestaan, maar zal vaker bezig met het schrijven van effectieve speeches.
Deze video is eerder gepost op Instagram en Facebook
Ga naar communicatietip 11: Durf jij ook iemand anders aan het woord te laten?
Ga naar communicatietip 9: ambassadeursstrategie
“Compleet gek van video, grafisch ontwerp en al de mooie creaties die in deze moderne tijd gemaakt worden. Voor NOBLY | Communicatie & Reclame wil ik voornamelijk bezig zijn met bedrijven die iets goeds willen doen in deze wereld en is het mijn missie om bedrijven en mensen te inspireren en te activeren dat ze invloed hebben op de plek waar ze staan. Onderscheidende communicatie kan helpen je meer impact te geven.”
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!