Waarom jouw huisstijl een update nodig heeft…
We kennen allemaal de logo’s en stijlen van bedrijven als Apple, Google Chrome, Android en allerlei andere grote merken. We herkennen de beelden overal, en toch verandert huisstijl en andere externe communicatie van zulke bedrijven vaak. Zo veranderde afgelopen jaar Android hun logo compleet, laat Apple weer een nieuwe versie van de bekende appel zien en is Google elke dag in de weer met hun logo. Maar waarom?
Verandering huisstijl grote merken
Iedere onderneming ondergaat het: de verandering van het logo of, ik kan beter zeggen: “de ontwikkeling van je identiteit”. Als je opgroeit als persoon verandert niet alleen je uiterlijk, maar tegelijkertijd ook je innerlijk. En hoewel het uiterlijk niet altijd matcht met het innerlijk is het voor bedrijven van groot belang om deze zo dicht mogelijk bij elkaar te houden.
In tegenstelling tot wat mensen denken omvat de huisstijl in de breedste zin de visuele identiteit, communicatie en cultuur van een organisatie. Een huisstijl heeft een visueel, maar ook een inhoudelijk gedeelte. Alle manieren waarop jouw bedrijf communiceert bepaalt het beeld van je onderneming. Het moet dus volledig bij het bedrijf passen.
“In tegenstelling tot wat mensen denken omvat de huisstijl in de breedste zin de visuele identiteit, communicatie en cultuur van een organisatie.”
Huisstijl en tijd
Daarnaast leven we momenteel in 2015 en veranderen meningen en trends á la minute. Een goede reden om je huisstijl door te ontwikkelen is dus om mee te bewegen met de tijd. Waar een aantal jaar geleden 3D-effecten nog supercool waren, is de trend nu verschoven naar zo plat als maar kan. De meningen zijn erg verdeeld of de tijd van platte designs blijft, maar welke kant het ook op gaat, het is belangrijk om zelf als bedrijf in ontwikkeling te blijven.
Naast het effect van tijd en trends groeit een bedrijf in haar identiteit. Sinds de oprichting van the Nobly Creative (the NC) is het logo al 2x verandert. De vorm van de pijl is hetzelfde gebleven, want dat weerspiegelt ons doelgerichte en vooruitstrevende karakter, maar we zijn in twee jaar al aardig verandert van binnen. Ook wij van the Nobly Creative groeien door naar een volwassener versie van onszelf. De manier hoe we naar buiten communiceren en de cultuur binnen the NC is daar onlosmakelijk mee verbonden. Je kunt als bedrijf niet stil blijven staan. Als je intern beweegt is het belangrijk om ook aan de buitenkant mee te bewegen.
Huisstijl superman
Ik houd van kinds af aan al van Superman, maar wist tot voor kort niet dat de held al meer dan 20x van huisstijl/embleem verandert is. Het karakter van de held blijft in ontwikkeling en geeft meer inhoud. Ga als bedrijf met de tijd mee en ontwikkel ook het binnenkantje om steeds effectiever en doelgerichter te werk te gaan.
Wil jij een nieuwe huisstijl of de huidige doorontwikkelen? Wij helpen jou om de volgende stap te nemen. Kom langs of contact the Nobly Creative op een andere manier.
“Compleet gek van video, grafisch ontwerp en al de mooie creaties die in deze moderne tijd gemaakt worden. Voor NOBLY | Communicatie & Reclame wil ik voornamelijk bezig zijn met bedrijven die iets goeds willen doen in deze wereld en is het mijn missie om bedrijven en mensen te inspireren en te activeren dat ze invloed hebben op de plek waar ze staan. Onderscheidende communicatie kan helpen je meer impact te geven.”
“Compleet gek van video, grafisch ontwerp en al de mooie creaties die in deze moderne tijd gemaakt worden. Voor NOBLY | Communicatie & Reclame wil ik voornamelijk bezig zijn met bedrijven die iets goeds willen doen in deze wereld en is het mijn missie om bedrijven en mensen te inspireren en te activeren dat ze invloed hebben op de plek waar ze staan. Onderscheidende communicatie kan helpen je meer impact te geven.”
Oproep bij slot blog: BLIJF UP TO DATE VAN ONS ETC…..
Ik zou (taalkundig) zetten:
BLIJF UP-TO-DATE OVER ONZE CREATIES & HERSENKRONKELS
Groet – BobK.
We zullen er eens naar kijken Bob 😉