Verandering in je bedrijf: Dromen dichterbij halen
Verandering is goed! Retailketens zoals V&D, DA en andere bedrijven die in het nieuws zijn geweest de afgelopen tijd zijn schrijnende voorbeelden van bedrijven die te lang onveranderd zijn gebleven. Je kan keihard werken in je huidige vorm, maar soms is er verandering nodig om je harde werken te laten slagen. Soms komt verandering echter alsnog te laat of het gaat niet diep genoeg en blijf je achter de feiten aan lopen. De beste verandering is vooroplopende verandering.
Durf te falen
Nieuwe stappen zetten binnen je onderneming is sowieso spannend, omdat een ingrijpende stap natuurlijk kan falen, maar de grootste bedrijven en bekendste mensen hebben eerst flink gefaald voordat ze resultaat hadden. Ik daag je uit met je onderneming spannende keuzes te maken die verandering teweegbrengen en je een onderscheidend vermogen geven. Falen gebeurd ons allemaal, maar niet iedereen gaat vervolgens weer verder met een frisse blik. Laat je niet uit het veld slaan en leer van je fouten om vervolgens weer op te staan.
Meelopen met trends
Meeldoen met trends is beter dan niet veranderen en kan je goede resultaten brengen. De trend van iemand anders kan dus zeker werken, maar echte resultaten halen vooral de bedrijven die vernieuwend zijn en zichzelf telkens opnieuw uitvinden. Tegenwoordig hebben we daar een term voor, namelijk Disruptors; oftewel verstoorders van de goede orde. Alles ging goed, maar toen kwam er iemand die het compleet anders ging doen waardoor we daar niet meer omheen kunnen, omdat diegene iets gevonden heeft, een nood of behoefte, die hij beter kan vervullen dan jij.
Wat klopt er niet in jouw branche?
Tradities zijn mooi om te hebben in een branche, maar denk eens na waarom je dingen doet en met welke motivatie. Doe je bepaalde zaken omdat het goed is voor je bedrijf, omdat iedereen het doet of omdat het zo altijd gegaan is en zo hoort?
Misschien denk je “all of the above”. Denk dan vervolgens eens wat je in 2016 anders wilt doen dan je concurrenten of wat voor doelgroep je wilt bereiken om je:
- te onderscheiden van de massa
- eigen stijl te ontwikkelen
- doelgroep beter te kunnen voorzien in hun behoefte
- doelgroep te voorzien in behoeftes waarvan ze niet wisten dat ze het nodig hadden
- onmisbaar te maken.
Denk na over wat je doet en kan veranderen voor betere resultaten, een leuker bedrijf met een prettigere werksfeer. Boven alles een meer onderscheidend product en karakter.
Communiceren van verandering
Het ergste wat je kan overkomen is dat je onderscheidende idee of je grote verandering onopgemerkt blijft door het publiek en daardoor iemand je idee pakt, het iets verandert en dit beter lanceert. De moderne technologie kan je gebruiken om dit onderscheid en je veranderingen beter te communiceren. Denk aan het inzetten van video, livestream, virtual reality of iets wat ik je niet kan vertellen omdat alleen jij dit kan bedenken.
We helpen je graag je verandering te communiceren en vorm te geven door onze diensten, met bijv.:
- grafisch ontwerp
- social media
- video
- videomarketing
- etc.
Inspireren
Dit eerste blog van 2016 is vooral om je te inspireren om risico’s te nemen. Maak plannen. Breng verandering teweeg te brengen en uniek te zijn. Wij zien uit naar een vernieuwend en creatief 2016 en denken zelf hard na over wat we kunnen verbeteren; benieuwd naar morgen.
[activecampaign form=20]
“Compleet gek van video, grafisch ontwerp en al de mooie creaties die in deze moderne tijd gemaakt worden. Voor NOBLY | Communicatie & Reclame wil ik voornamelijk bezig zijn met bedrijven die iets goeds willen doen in deze wereld en is het mijn missie om bedrijven en mensen te inspireren en te activeren dat ze invloed hebben op de plek waar ze staan. Onderscheidende communicatie kan helpen je meer impact te geven.”
“Compleet gek van video, grafisch ontwerp en al de mooie creaties die in deze moderne tijd gemaakt worden. Voor NOBLY | Communicatie & Reclame wil ik voornamelijk bezig zijn met bedrijven die iets goeds willen doen in deze wereld en is het mijn missie om bedrijven en mensen te inspireren en te activeren dat ze invloed hebben op de plek waar ze staan. Onderscheidende communicatie kan helpen je meer impact te geven.”
Zo leuk , je blogs en vlogs. Wanneer komt er weer een?